ik moet 5 dagen wachten tot ik mijn scooter rijbewijs kan ophalen. maar vraag mezelf af wat de verdere consequenties zijn als ik al eerder ga rijden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom zou je een risico nemen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zou heel dom zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Behalve een boete kost het je ook punten op je rijbewijs.

Antwoorden (2)

Dan ben je strafbaar, want je rijd zonder een geldig rijbewijs.
Je mag hem dan wel gehaald hebben, je hebt het pasje nog niet binnen, dus dan ben je iemand zonder rijbewijs en krijg je een boete.
Gewoon geduld hebben dus.
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
geen idee, maar dat is toch geen geldig rijbewijs?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een bewijs dat je voor een examen geslaagd bent is geen rijbewijs
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@wrk132
Er is een groot verschil tussen kunnen, mogen, gedogen.
Ik kan best veel wat niet mag en wat waarschijnlijk gedoogd wordt. ;-)
De enige consequentie zou kunnen zijn

Dat als je aangehouden word door de politie

dat je een boete zou kunnen krijgen voor het niet tonen van je rijbewijs

Die boete is 90 euro

Het word vervelender als je een ongeluk krijgt

Omdat je een schade formulier moet invullen waarop je rijbewijs gegevens ingevuld moeten worden

Dus wettelijk mag je al rijden

Maar het is verstandiger om het niet te doen

Wacht die paar dagen

En het stormt ook buiten !