Hoe krijg ik mijn scooterslot open? ( Kogelslot )

Ik weet het het is niet slim van me, maar ik heb gisteren mijn kogelslot omgedraaid op mijn remblok geklickt. Nu kan ik met mijn sleutel dus niet meer bij de opening omdat mijn wiel er voor zit. Hoe krijg ik nu mijn slot open of eraf?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Wiel eraf halen als dat lukt en anders het slot met een slijptol (laten) doorzagen en verwijderen.

En ach, iedereen doet wel eens iets wat niet zo handig is. Ik heb al twee keer m'n scooterzadel dichtgedaan met de sleutels in de helmbak. Soms gebeuren die dingen.
12 jaar geleden
Nou eraf is geen probleem: gebruik een haakse slijper met doorslijpschijf en slijp het slot door. Of wiel eraf halen, zodat je er wel bij kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
ja dat is precies wat ik ook al zeg.
Je kunt je wiel eraf halen.
Nadat je dit hebt gedaan kun je je remschijf los schroeven van je wiel waarna je hem gewoon met de sleutel los kan halen.