Kan het kwaad dat ik 1/100 mengsmering in mijn 1/50 brommer heb gedaan?

Ik heb per ongeluk verkeerd gemengd, in plaats van 1 op 50 waar de citta normaal op loopt heb ik er 1 op 100 mengsmering in gedaan. Kan dit kwaad?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

ja de smering is nu veel te dun ,wat kans geeft op motorschade ,het zou minder erg zijn als je de smering te vet had gemaakt,dat is te reinigen .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit kan inderdaad kwaad ja, als je er nog niet mee gereden hebt is echter nog geen man overboord. Voeg genoeg olie toe om tot een 1:50 mengsmering te komen (even rekenen). Dan met een staaf in de tank roeren en je probleem is opgelost.

Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Let op, wel grondig genoeg roeren!