Kun je een brommer buiten laten staan? ( uiteraard wel goed op slot )

Ik twijfel om mss een tomos of een wallaroo ofzo te kopen (gewoon een goedkope brommer) alleen wij hebben geen garage ( studenten huis ) en ook geen gang ofzo waar hij binnen kan staan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
35K

Het beste antwoord

Als je hem goed verzorgt,
dus ff afspuiten als er gestrooid wordt enzo, af en toe inspuiten met siliconenspray of in de winter nog beter met Tectyl dan is het roesten binnen de perken te houden.

Ik zou echter niet een hele mooie kopen, want dat is zonde van het geld, roesten gaat ie zeer waarschijnlijk toch wel.

Ook zou ik er een met een kickstart nemen, ff trappen, maar aan gaat ie.

En als je roest ziet meteen behandelen met bijvoorbeeld Fertan, dan gaat het niet verder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Natuurlijk kan je hem buiten laten staan, hij krijgt het niet koud of iets dergelijks. ;)

Maar, even alle gekheid op een stokje. Als jij je brommer goed vastzet met een goed slot (daar hoef je echt niet op te bezuinigen - beter een goed, duur slot en wél een brommer, dan een goedkoop slot en een gestolen brommer), dan kan je denk ik weinig gebeuren. Ik weet niet in wat voor wijk je woont, maar stel je woont midden in het centrum van een grote stad, dan kan het wel zijn dat een of andere onverlaat 's nachts (of tegenwoordig misschien zelfs overdag) een 'mooie' streep trekt over je brommer.

Gestolen worden zal niet zo heel snel gebeuren (zorg wel dat je alle belangrijke informatie weet: waar zitten de kenmerkende nummers van de brommer, wat zijn die nummers, maak een foto, zorg dat je het kenteken weet; je weet immers nooit. Deze informatie staat ook in het kentekenbewijs overigens).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook een goed slot is niet bestand tegen diefstal. Die lui gebruiken een dremel on zelfs stalen sloten mee door te zagen en helaas ben ik daar de dupe van geweest een aantal jaren geleden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uiteraard, als ze het maar willen lukt het ze toch wel. De kans wordt echter wel een heel stuk kleiner. :)
Het kan wel, maar in de winter kan het zijn dat hij heel moeilijk gaat starten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om welke reden zal de brommer slechter starten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door het vocht wat erin gaat zitten en aangezien de motor veel kouder is..
Geen enkel probleem.

Zou er bij slecht weer een plasticzak over het zadel doen, krijg je geen natte bips als je gaat rijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel beter voor je brommer om hem binnen te zetten maar als het niet kan is het niet echt een probleem, zet hem zoveel mogelijk uit de wind en het liefst onder een afdak. Koop een hoes die je erover kan doen maar kijk wel uit als je uitlaat nog heet is dat die hoes niet smelt en zorg dat er een goede accu inzit op start problemen in de winter te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een tomos is van niet roestvrij staal en de accu zal het bij lage wintertemperaturen snel begeven. Dus ja; het kan maar hou rekening met roest en een slechte of niet werkende accu die het zal begeven op momenten dat je er net niet op zit te wachten.