Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bij hoge toeren trekt brommer niet door. Als ik de choke erbij gebruik, trekt ie wel gewoon door. Hoe stel ik mijn brommer in?

Ik denk dus dat er te weinig mengsel in de carburateur komt, hoe kan ik dit verhelpen? Ik heb een Simson Schwalbe uit 1971.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit is een bekend probleem bij voertuigen die langere tijd hebben stilgestaan: De benzine gaat in dat"geval verlakken waardoor er rommel in de tank komt en onderdelen van de carburatie dichtslibben.
Als de verstopping niet compleet is (zoals waarschijnlijk in jouw geval) kun je dit meestal verhelpen door in de handel verkrijgbare carburateur reiniger aan de benzine toe te voegen of, zoals ik het zelf nog wel eens doe, dit rechtstreeks via de benzineslang in de carburateur te laten lopen en een nachtje te laten staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als hij met de choke erbij wel goed trekt lijkt het erop dat het mengsel te arm is, zou eerst is de gehele benzine toevoer bekijken of daar geen verstoppingen in zit en uiteraard of de sproeiers allemaal goed open zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi Theo,
bedankt voor je antwoord (ik heb geen niveau 2, dus mag nog niet stemmen). Ik zal eens kijken binnenkort, bedankt voor je tips.
Te weinig mengsel inderdaad, of teveel (valse lucht). Als je je choke gebruikt word je mengsel namelijk rijker.

Oplossingen: Valse luchtwegen dichten, sproeier vergroten, carburateur schoonmaken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding