heb een zeer zwakke vonk bij mijn bromscooter piaggio velofax?heb bougie al vervangen wat kan er electrisch nog meer kapot zijn?

brommer zonder accu bezine toevoer is goed spanningsverdeler bobine

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (2)

Misschien is er iets met de bougiekabel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bougie kap kan kapot zijn of idd. de kabel..Kijk naar scheurtjes en/of barstjes,sluit de bougiekap goed aan op de bougie ?! Heb je schroefbusje op de schroefdraad v/d bougie eraf gehaald of juist niet? Soms past de Bougiekap beter met en soms beter zonder..
Bobine onbeschadigd?? Geen barstjes of scheurtjes,draad nog intact vooral waar hij uit de Bobine komt
Bobine kan altijd (spontaan)kapot gaan,maar jouw verhaal lijkt op'n lekstroom dwz.een kortsluiting waardoor een gedeelte stroom nodig voor een goede vonk weglekt en er te weinig overblijft..!! Inspuiten v/d kabel,kap en bobine met vochtwering oid. helpt en is altijd goed en af en toe nodig !
Bobine kan je laten testen,maar een andere (erbij) kan nooit kwaad !
Als de bougiekabel gegoten in de bobine zit en beschadigd is het einde verhaal anders kan je net als bij de bougiekap klein stukje afknippen en de kap opnieuw in de draad draaien,beetje koper of zilvervet is altijd goed ook voor het schroefdraad van bijv.de bougie (nooit te strak aandraaien en eerste stukje altijd met de hand tot schroefdraad pakt)
Bobine kan je in de blanke lak of vernis zetten bij lichte beschadigingen,kontroleer de massa aansluiting v/d bobine op roest,loszitten en/of slecht kontakt maken ..
Succes!!