Een brommobiel heeft meestal een dieselmotor met een maximaal toegestaan vermogen van 4 kilowatt. Vrijwel altijd is dat een tweecilindermotor (viertakt) met een cilinderinhoud van 400 tot 523 cc, of een benzinemotor
met maximaal 50 cc. Het ledig gewicht mag niet hoger zijn dan 350 kilogram.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke, bedankt :)
Zie artikel 1.1 van de "Regeling Voertuigen"

Daarin staat voor voor inwendige verbrandingsmotoren zonder elektrische ontsteking (=diesel) voor deze voortuigcategorie alleen een nettomaximumvermogen van ten hoogste 4 kW.

Toegevoegd na 6 minuten:
En dan heb ik het alleen over de eisen aan de motor, er zijn natuurlijk allerlei andere eisen (gewicht, maximum snelheid etc.)