Het is niet strafbaar. Als je vreemde dingen gaat doen door het ritme van je muziek of door het te harde volume daarvan kan er bij een verkeersgevaarlijke manoeuvre wel een boete worden uitgedeeld. Daarbij is het niet relevant hoe hard de muziek staat, de manoeuvre (verkeersgevaarlijkheid) is de reden dat je een boete krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

nee.
alleen wanneer hij harder staat dan een bepaald volume. je moet auto's sire's ect kunnen horen.

Toegevoegd na 18 seconden:
sirenes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus een blind iemand mag geen auto rijden? Het gaat niet zo zeer om of je nou muziek luistert of niet. Als je maar geen gevaar bent in het verkeer. En dat heb je zelf in de hand.
Het mag wel! Er is geen speciale regel die zegt dat je geen koptelefoon op of oordopjes in mag hebben. Je mag toch ook met je headset bellen in de auto of op de scooter?

Het is dan wel aan jezelf hoe hard je hem zet om omgevingsgeluiden te horen voor je eigen veiligheid en je ogen goed te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen probleem! Wie kan controleren of hij de hard staat? Niemand. Wel een waarschuwing: Door al die herrie om je heen (scooter, auto's, rijwind) zet je hem gauw veel te hard. Zet je speler voor de aardigheid eens uit, zonder aan het volume te zitten en zet hem nadat je een tijdje in huis heb gezeten zonder herrie om je heen, weer aan, met het zelfde volume. Je zal merken dat hij veel harder staat dan je zou verwachten. Waarom vertel ik dit? Hier schuilt met name het gevaar dat je doof word, je denkt n.l. O hij staat niet zo hard hoor, ik hoor de muziek nauwelijks, maar intussen staat je koptelefoon zo hard dat gehoor schade niet te vermijden is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hele handige vraag! Ik vroeg mijzelf dit ook altijd af. Ik doe altijd maar 1 oortje in m'n oor. En dan niet al te hard zodat ik het overige verkeer nog prima hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het geprobeerd maar op max volume kwam ie nog niet boven de herrie van me scooter/verkeer uit. Dus ik zou ze gewoon lekker thuis laten