Scooter start wel, maar rijd niet, waar kan dat aan liggen?

Mijn scooter (Piaggio Zip 4t) start wel, maar rijd niet. Loopt prima stationair. De carburateur is net schoongemaakt en oliekleppen zijn net nagekeken. Als ik veel gas geef maakt de scooter veel toeren en valt daarna uit.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
15.5K
Kees10
5 jaar geleden
Blijft hij wel draaien bij een klein beetje gas?
Komt hij helemaal niet in beweging als de motor op toeren komt voor hij uitvalt?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
toeren maak die veel, maar het wiel draait niet/langzaam mee

Het beste antwoord

Als ik je vraag zo bekijk, heb je- of zijn er al vele technische handelingen verricht. Met name "de oliekleppen" , waar ik nooit op zou zijn opgekomen, werken volgens jou goed.
Nou met deze technische kennis in huis , zou ik mij meer concentreren op de aandrijving van je achterwiel. Controleer je vario, inclusief je rolletjes en veertjes. Succes ermee. TX
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
thx, ga daar ff naar kijken