Waarom start mijn scooter niet?

Sinds een tijd start mijn scooter niet meer. Tijdens het rijden hoorde ik een plof en mijn scooter viel direct uit, voelde totaal geen weerstand meer. Sindsdien krijg ik hem niet meer aan.

Elektrische start deed hij sowieso al niet meer, kapotte accu. Met de kickstart hoor ik enkel een heel zacht geluid.

Mn benzineslang zit niet verstopt, dit is helemaal nagekeken. Ook is mijn bougie niet kapot. Een tip die iemand mij gegeven had was om mijn vinger boven het bougiegat de houden en dan te kicken.

Mijn vinger werd niet echt naar beneden gezogen. Misschien hebben jullie hier iets aan? Weten jullie wat het probleem is en hoeveel het ongeveer zou kosten om het te laten maken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon standaard of opgevoerd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal standaard, rijdt zelfs op de rollerbank maar 43. Wel uitlaat vervangen, maar puur vervanging (wegens gat) en geen modificatie verder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik jouw verhaal zo lees, denk ik dat je koppakking lek is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou eerst een nieuwe bougie proberen, als we dit probleem vroeger bij grasmaaiers hadden, dan was het bijna altijd de bougie, te tussenruimte waar het vonkje wordt gemaakt was dan te groot, of er zat een pareltje in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nieuwe bougie heb ik al geprobeerd ;-) Toch bedankt!

Het beste antwoord

Als ik jouw verhaal zo lees, denk ik dat je koppakking lek is. Reparatie zal een uur arbeidsloon zijn ongeveer €50,00.
De koppakking op zich is een paar euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Op internet lees ik over de koppakking heel veel over koelvloeistof. Mijn scooter is echter luchtgekoeld. Kan het dan toch mijn koppakking zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, met 99,9% zekerheid m.i. duidelijk je koppakking.
Ik weet niet wat voor scooter je rijdt en of hij een 2 of 4 tact motor heeft. Ook weet ik niet of hij lucht of d.m.v. vloeistof wordt gekoeld. Mocht er sprake zijn van vloeistofkoeling dan hoeft er geen vloeistof vrij te komen via een lekke koppakking. Het lek kan zich ook bevinden tussen je cilinder en de buitenlucht waarbij je koeling dus intact is maar je koppakking wel degelijk defect is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een scooter die middels lucht gekoeld wordt. Het gaat om een 2tact Honda X8RS.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor verdere vragen moet je bij de minnaar van deze vraag zijn. Die weet het kennenlijk beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Valt mij toch op dat er op goeievraag vaak een min gegeven wordt, terwijl mensen die niet even uitleggen. Kleine moeite lijkt me. Daarmee help je de vraagsteller ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
C+

Andere antwoorden (1)

Als er geen druk/vacuum wordt waargenomen met je vinger in het bougiegat, ligt het probleem waarschijnlijk in kapotte zuigerveren.....