Kijk ik heb Yamaha tzr 50 model 2009, maar hoe moet ik die opvoeren, welke uitlaat is daar het best voor ???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
opvoeren is een actie om sneller te gaan, sneller een bekeuring, sneller een ongeluk, sneller in het ziekenhuis, sneller ............................
succes, ik lees wel in de krant of het gelukt is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met deze vraag kan je het best naar www.scooter-freaks.nl gaan, daar kunnen ze je er veel meer over vertellen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tzr zijn mooie dingen daar mag je best trots op zijn!! Maar als je alles ontgrenst loopt ie standaard al 100 dat lijkt me wel een mooie snelheid of niet?;)

Antwoorden (2)

oke ten eerste...!

een tzr 07 moet ontgrenst worden middels het doorboren van de cdi unit

daarna zul je een andere tandwielverhouding moeten nemen aangezien een 07 tzr 11-60 heeft

je zult je uitlaat gedeeltelijk kunnen ontgrenzen en dan een 1 tandje groter voortandwiel nemen, dus 12

achter kun je afhankelijk van wat je wilt je tw 60 laten zitten dan zal hij met 12-60 en gedeeltelijk / tot volledig ontgrensde uitlaat ongeveer 85 op je teller lopen

houd er wel rekening mee dat je garantie vervalt

en dat je de sproeier vervangt, als je geen kennis op dit gebied hebt zou ik zeker in dit geval (nieuw blok) het door een dealer laten doen die er wel verstand van heeft.

en ik zou het niet eerder doen dan na 200 km

het kan wel eerder, maar daar zijn de meningen over verdeeld....

Toegevoegd na 1 minuut:
De Marchas is een goede all rounder. Doet het prima op standaard cilinders maar ook op 70cc. Met zijn vernikkelde buitenkant gaat hij gegarandeerd vele jaren mee. Met EC keuring. (dus met een prop in de bocht)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een tzr heeft een snelle 50 als standaard cilinder.
Dus als je een andere uitlaat zet gaat hij al veel harder lopen.
Ikzelf had op mijn tzr model 2003 een leovinci v6 uitlaat steken (is geen top uitlaat) maar hij liep toen al 110km/h. Wil je hem nog meer opvoeren heb je:
- voor snelheid: een kleiner tandwiel achter en groter voor (let wel dan zal hij minder snel optrekken)
een beter uitlaat
een grotere cilinderinhoud
-voor optrekken: een grotere carburator
een andere sproeier
een groter tandwiel achter en kleiner voor (dan zal hij minder snel lopen)
een ander membraan
een grotere cilinderinhoud