start problemen met peugeot vivacity

ik heb een peugeot vivacity. als ik hem elektrisch wil starten probeert die het wel maar slaat de motor niet aan. als je dit 3 keer herhaald doet die het. ik ben naar de verkoper geweest en heb gevraagd wat dit kan zijn. hij vertelde mij dat als die een tijdje staat dat de scooter start problemen kan hebben. hij adviseerde mij om hem met de kick start te starten. ook dit heeft niet geholpen. wat kan het zijn? maar het rare is als ik hem start uit zet en hem binnen een uur elektrisch start dan heeft die geen problemen. laat ik hem een uur staan krijg ik weer het zelfde. wat is het :P

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12K

Het beste antwoord

Klopt dit komt vaker voor ik heb het zelfde probleem met de vivacity. Ik weet niet of hij al wat ouder is maar toe er een nieuwe accu in gezet was ging het wel weer een tijdje goed maar de accu was niet leeg of stuk nu is het weer het zelfde liedje dus 's morgens maar kicken. Ik denk dat die van ons op maandag is gemaakt. Jammer maar helaas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zou de bougie er uit kunnen draaien en kijken of die een heldere vonk geeft (starten terwijl je de bougie tegen het metaal van de motor houdt).
Als de vonk zwak is of niet blauw zou ik de bougie vervangen of de bougie kabel.
De ontsteking zelf geeft meestal geen problemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook zo zijn dat er wat vuil in je benzineleidingen is gekomen wat je eruit moet rijden. daardoor start hij minder goed omdat er minder benzine in de cilinder kan komen door dat vuil. flink kicken zou een oplossing moeten zijn.