Hoe kan ik mijn puch tankdop eraf krijgen zonder sleuteltje?

Ik heb een tweedehands Puch gekocht en er zit een tankdop met slot op.
De vorige eigenaar heeft de sleutels niet meer, en ik dus ook niet. Hoe krijg ik die tankdop er ooit af? Oftewel, hoe ''kraak'' ik mijn eigen slot? Kan ik het proberen met andere sleuteltjes van bijvoorbeeld mijn huis, of gaat hij dan kapot? Kan ik in het slot boren? Moet ik netzoals bij films met een paperclip in het slot porren? Het is namelijk vrij jammer dat ik nu niet meer kan tanken! Help!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Met een paperclip ziet er in de film makkelijker uit dan in het echt.
Ik denk dat het wel heel toevallig zou zijn als je een passend sleuteltje hebt, maar je kunt het proberen, er kan niets ergers gebeuren dan dat het afbreekt in het slot, en dan zal het zeker opengeboord moeten worden.
Ik zou even langs een rijwielwinkel gaan, die hebben het vast wel vaker meegemaakt, en hebben dan wel een oplossing.
11 jaar geleden
anneliez
11 jaar geleden
suc6