Hoe kun je je met spierkracht het snelste over het water voortbewegen?

Ik ben benieuwd op welke manier je je het snelste over het water kunt voortbewegen. Je mag alle technische middelen gebruiken die je hebt, maar de energie mag alleen worden geleverd door spierkracht van mensen die zelf meebewegen, en alleen op het moment dat er wordt bewogen (dus niet vantevoren met spierkracht een elastiek spannen).

Doel is een redelijke afstand, zeg 2 km, af te leggen.

Vlak boven of vlak onder de waterspiegel zijn toegestaan.

Dus roeien, kanoën, zwemmen, waterfietsen, iets anders - wat levert de hoogste gemiddelde snelheid?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Boten
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jezus deed dat te voet... Maar bewijzen hebben we dan weer niet... Toegevoegd op 13-05-2009 13:48:58
en hoe snel weten we ook niet...

Het beste antwoord

Kijk hier eens naar:
http://lancet.mit.edu/decavitator/video/recordRun.better.mpg
Dat bootje wordt volledig door spierkracht voortbewogen, een soort waterfiets met propellors. Het is overigens de wereldrecordhouder Mark Drela met een snelheid van 34 km/u
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

met de skiff
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gok op schaatsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2 km hoge waterval
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Luchtfietsen (iemand heeft met een luchtfiets 't kanaal overgestoken).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gashendel helemaal opentrekken van je speedboat

geintje

nee, ik denk dat surfen, of dat surfen met zo'n vlieger het snelste is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Correct, maar ik zoek iets dat puur op spierkracht werkt. Jij gebruikt voornamelijk windkracht.
Ik denk met een luchtfiets.
Als je dat niet bedoeld met je vraag en dat is denk ik zo anders had je vraag wel geweest:"Hoe kun je je met spierkracht het snelste voortbewegen?"

Oke iets in het water dus. Het grootste gedeelte van het voertuig moet boven water liggen want luchtweerstand is lager dan de weerstand die je onder water hebt.
Ik denk dat de meest effectieve overbrenging van energie naar voorwaartse kracht voor in het water toch een schroef is zoals schepen die gebruiken.
daarnaast is het zo dat je met je benen de meeste kracht kunt overbrengen. Voertuig moet ook laag zijn ivm de luchtweerstand.

Dit resulteert volgens mij in een soort ligfiets in een kogelvorm waarbij de schroef dus aangedreven wordt door spierkracht. Eventueel iets waarbij het apparaat wordt gedragen door 2 drijvers met daartussen in net boven het water oppervlak de fietscabine.

Toegevoegd op 13-05-2009 20:02:09
edit: in de laatste alinea staat "aangedreven wordt door spierkracht"
Dit moet zijn: "aangedreven wordt door spierkracht van de benen"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Rotaluclac;

Ooit zag ik een filmpje over een draagvleugelwaterfiets en dat geval ging behoorlijk snel over het water heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het snelst ben je waarschijnlijk roeiend.
ALs dit zo is ben je de snelste of je moet het snelste vervoermiddel hebben. ;-)