Ga ik sneller met een grotere schroef op mijn Honda 8pk 4takt?

Ik heb een aluminium bootje met een 8pk 4takt de moter gaat ongeveer 30km/h en maakt bijna 6000 rpm
Kan ik sneller gaan met een grotere schroef of eentje met meer spoed??

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Boten
3.3K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
welke schroef je nodig hebt , grofweg heb je de zogenaamde speed schroef voor snelheid en een werk schroef voor massa (gewicht) te verplaatsen.
uitgebreide informatie en hoe de juiste schroeft te berekenen vind je in onderstaande link.

Antwoorden (1)

Mogelijk.
Bij 6000 toeren gebruikt de motor erg veel vermogen voor zijn eigen toerental.
Mogelijk neemt een grotere schroef wat meer vermogen over van de motor.
Het valt uit te proberen.
Ben benieuwd naar het resultaat.
5 jaar geleden
jc54
5 jaar geleden
niet echt een duidelijk antwoord, meer iets van : ik weet het niet.......