Kan >mag een woonboot ook varen?

want hier zie ik ze al vele jaren op dezelfde plaats liggen.
drijven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Boten
5.7K

Het beste antwoord

Woonboten kunnen niet varen, ze liggen vast. Het is eigenlijk een soort stacaravan maar dan op water.

Er is een betonnen of van ander materiaal blok onder water. Het ligt daar zo dat het huis of de boot er zo op kan rusten zonder dat je ziet dat het eigenlijk vast staat. Zo woon je altijd aan het water.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh en als je in een woonboot bent, voel je het ook nooit schommelen toch? en je ziet hem ook nooit schommelen. Nou dit is waarom. (Hoewel ik niet denk dat dit geld voor ALLE woonboten).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De meeste woonboten zijn te groot of te zwaar om er mee te kunnen varen.
Maar als een woonboot lichter is, en het dus aan kan om stukken te varen.
Dan mag dat zeker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelden op eigen kracht, al komt dat wel sporadisch voor bij woonboten die verbouwde vrachtschepen zijn. Ze zijn wel verplaatsbaar, ze kunnen van de ene naar de andere locatie gesleept worden. Daarbij gelden voor woonboten dezelfde regels als voor de rest van het verkeer over water.

Maar een woonboot heeft over het algemeen een vaste ligplaats. Het heet niet voor niets een woonboot, mensen wonen er echt op zoals anderen in een huis wonen. Met een adres, een brievenbus, aansluiting op nutsvoorzieningen, vaak zelfs een tuintje. Het is alleen een boot, die dus drijft, in plaats van een huis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een woonark bedoel met een detonnen bak dan kan hij varen maarniet op eigen kracht. Hij mag getrokken worden hetgeen wel eens gebeurd voor reparatie en onderhoud. De bak is van beton en birumen maar op de duiur kan er betonrot onstaan en dan moet ie naar de werf voor reparatie.
Een boot waar je echt een woonboor van gebouwd heb kun je grust nog als boot gebruiken als hij maar eenn motor heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet handig om met een woonboot te gaan varen :
Dan kom je dezelfde problemen tegen als je een huis gaat verplaatsen zoals : de electriciteit en water de afvoer van de wc en misschien ook nog gas omdat die allemaal zijn verbonden met de wal .