Is een polder geen natuur?waarom maakt Belgie net als nederland geen buiten haven voor Zeebrugge? voor altijd alle problemen opgelost

Wanneer volgende verdieping schelde?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Boten

Antwoorden (3)

Nederland had dat zo afgesproken... Dus ze moeten hun woord houden, daarom... En nu willen ze dat liever niet, maar ze kunnen er niet onderuit... Zo gaat dat in de politiek...

De politicus die beloofd is vaak niet de politicus die de belofte inlost... Daar zit hem het probleem...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zijn 2 verschillende vragen.

Is een polder geen natuur: In een polder is wel degelijk natuur. Echter, de westerschelde heeft speciale eigenschappen en diersoorten. Door de hoge dichtheid aan kleine diertjes ed een dieaal gebied voor trekvogels om eten te zoeken. Wat dat betreft is een polder veel 'armer' in natuurwaarde. Door de dijk door te steken wordt de polder weer een rijker fourageergebied.

Waarom maakt Belgie geen buitenhaven voor Zeebrugge.
Hier zal de politiek een grote rol spelen. Antwerpen wil uiteraard de havenfunctie niet kwijt. En teven moet je dan allerlei infrastructuur ontwikkelen voor verder vervoer van de goedeeren van en naar de havens. Dat is redelijk kostbaar. De discussie nu gaat over afspraken die er gewoon zijn met Nederland, die Nederland liever niet nakomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zijn 3 totaal verschillende vragen in één.
1. Een polder is in principe geen natuur, maar door de mens aangelegd. Natuurlijk leven er daar ook planten en dieren, maar die leefden er voor het inpolderen niet. Er is dus ingegrepen in de natuur.
2. Ik neem aan dat het te duur is om in Zeebrugge een nieuwe haven te bouwen en de haven in Antwerpen af te breken. Verdieping van de westerschelde is (zeker voor de belgen) een stuk goedkoper...
3. Zullen we eerst deze verdieping afwachten voor je gaan praten over een volgende? Die zal er komen als het weer nodig is neem ik aan. Maar om daar nu al een tijd op te plakken...