Hoe kan het dat mijn buitenboordmotor niet meer start?

Vandaag tijdens het varen sloeg mijn motor af. Daarna heb ik hem verschillende keren proberen te starten, maar dat lukte niet. De de eerste 3 keer ging hij nog wel even aan maar daarna niet. Ik denk dat het op dat moment kwam omdat hij geen benzine kreeg, maar toen ik daarna alsnog de benzine aansloot deed hij het nog steeds niet. Er zaten wel vuiltjes in de benzine tank ter grote van een grote zandkorrel. Zou dit het kunnen zijn en wat kan ik daar aan doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Boten
10.8K

Het beste antwoord

Beetje glazen bol, maar met deductie kun je een heel eind komen. Probeer de motor te starten met gas en choke open, draai de bougie(s) los en kijk of deze nat zijn, indien ja, dan heb je brandstof toevoer, en zit je probleem misschien in het elektrisch deel indien nee dan is er iets mis met de toevoer(staat het ontluchting-ventiel van je tank wel open?) Die korreltjes op de bodem van je tank kunnen geen kwaad, er zit immers (als het goed is) een brandstof filter tussen(check je slang)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ventiel staat open, wat bedoel je precies met het elektrische deel, het is namelijk een trekstart
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Met het elektrisch deel bedoelde ik de ontsteking.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heb de motor proberen te starten met choke en gas, maar niet gelukt. Bougies toen gecheckt en die waren droog. Wat zou het kunnen zijn?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
O laat maar. Het waren niet de bougies die ik gecheckt had. Weet niets van motoren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Alsnog de bougie gecheckt en die was droog. Ook het benzinefilter gecheckt maar daar kwam nog gewoon benzine door heen.