met doorvoer wordt bedoeld dat het niet de eindbestemming van de containers is.
neem bijvoorbeeld de haven van rotterdam. slecht een klein deel van de containers heeft in rotterdam zijn eindbestemming. De rest wordt alleen naar rotterdam gebracht om weer bijvoorbeeld per binnenschip, trein of vrachtwagen verder getransporteerd te worden. je dan ook wel de term "doorvoerhaven".
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik denk het geheel van containers die vb te Rotterdam toekomen/weggaan per schip en vandaar worder verder getransporteerd met vrachtwagens. En in omgekeerde zin kan ook.
Het is een tweerichtingsverkeer en het doorvoeren van goederen mét container.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het woord op zich bepaald een geheel van doorvoer aan containers. "...het containerdoorvoer is in Nederland gestegen met...." kan je op sommige sites lezen. Naar mijn mening is het een geheel van containers die het land passeert (of je er nu invoer/uitvoerrechten op moet betalen)
Doorvoer betekent vervoer van containers door een land waarbij de goederen niet door de douane ingeklaard worden. Er hoeven dus geen invoerrechten betaald te worden in het land van doorvoer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het heeft dus niets te maken met het verder vervoeren van goederen vanaf een schip met bijv. een vrachtwagen en vice versa.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ben ik niet met je eens, een container die gelost wordt in de douanezone kan daar staan zonder in te klaren, alleen als de bestemming binnen Nederland ligt moeten invoerrechten worden betaald. Doorvoer kan ook over de weg plaatsvinden, vandaar dat de containers verzegeld blijven tot het land van bestemming.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het woord is containerdoorvoer en behandeld het doorvoeren van containers. Hierop wordt een getal geplaatst en is naar mijn mening een geheel van containers ongeacht of er taxen moeten betaald worden of niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En ik ben het niet met jou eens. Doorvoer is een term om aan te geven dat de goederen niet voor het land waardoor de goederen vervoerd worden bestemd zijn. Daarom hoeven er geen invoerrechten betaald te worden. Wat jij hieronder beschrijft is geen doorvoer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat is hetzelfde als bij de vraag : een dierenbeul is een saddist en niet omgekeerd, juist?.
Ik wil daarmee zeggen : doorvoer is 'door-voeren' maar 'door-voeren' heeft niet rechtsteeks iets te maken met de taks waarover jij het hebt.
het afhandelen van per schip aangevoerde containers en dan per vrachtwagen vervoeren naar het achterland.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het doorzenden van containers naar een anderland zonder dat het nodig is douna formaliteiten te verrichten in het land waar het aanwal wordt gebracht