Kan ik per boot naar alaska reizen?

ivm vlieganst...

9 jaar geleden
in: Boten
1.5K
Erna55
9 jaar geleden
Vliegangst is behandelbaar. Praat erover met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eerlijk gezegd zou ik die afstand op een boot ook een stuk enger vinden dan vliegen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Floortje Dessing vertrok met de boot naar de oost kust van Amerika reisde door de USA en ik dacht Canada en zo naar Alaska . Mooie trip .

Antwoorden (1)

Als je gewoon even een atlas (zo'n ouderwetse) raadpleegt, of een globe, dan kun je zien dat dat waarschijnlijk niet gaat lukken.
Of je moet via de noordelijk ijszee. Niet echt aanbevelenswaardig.
Of je moet via het panamakanaal naar de grote oceaan.
Of je moet om kaap de goede hoop via de ondische oceaan.
Allemaal heel lange reizen.
9 jaar geleden
Erna55
9 jaar geleden
Ook mogelijk via Rusland, zover mogelijk naar het oosten, dan een " kleinere" boottocht.
Of hulp zoeken voor vliegangst. Het is via Schiphol mogelijk om een training tegen vliegangst te volgen.
Antoni
9 jaar geleden
Vraagsteller zal vast niet per se de hele reis met een schip willen afleggen. Hij/zij kan dus best met een schip naar de Verenigde Staten of naar Canada gaan en vanaf daar met trein(en) en/of bus(sen) naar Alaska gaan. Het duurt even, maar het lijkt mij niet onmogelijk.