Vanwaar worden misthoorns bediend?

Klopt mijn hypothese dat deze vanuit vuurtorens worden bediend en dat er op boeien ook misthoorns zitten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Boten

Antwoorden (1)

Misthoorn zit op een schip en op de vuurtorens en dus ook vanuit de toren of stuurhut bedient maar worden tegenwoordig eigenlijk nooit meer gebruikt omdat elk schip radar en marifoon heeft vroeger moest een schip bevoordeeld met de hoorn laten weten als het een haven uitkomt maar dat is allang afgeschaft in de wet.
Je hebt wel een brulboei en een belboei die allebei door beweging geluid maken maar dat is dan altijd en niet alleen tijdens mist
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik woon langs de waddenzeekust in de buurt van harlingen en hoor hier nog elke keer bij mist de misthoorn(s)? Neem aan doordat het een constant signaal is het geen schip is.