Is het mogelijk om vanuit de jachhaven van Sneek via de waterwegen naar het Ijsselmeer te varen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Boten
1.9K

Het beste antwoord

het zowel via stavoren als via de lemmer , ligt eraan waar je op het ijsselmeer naar toe wilt , naar bijvoorbeeld enkhuizen den oever of kornwerderzand dan is stavoren beter , ga je naar het oosten en zuiden , kampen lelystad amsterdam dan is van uit sneek naar de lemmer de kortste weg , ik dat geval adviseer ik via de oude lemmer sluis te gaan , als je een jachtje hebt , via de grote margrietsluis kan ook maar dan heb je meer berooepsvaart , ga je gewoon lekker zeilen , dan maakt het niet uit welke route je neemt , maar toch veilige vaart
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Jazeker. Kortste route:
Sneek - IJlst - Heeg - richting koudum - Stavoren.
In Sneek, eerst naar de waterpoort, dan de geeuw, dan IJlst... Etc!