hoe hard gaat een lodestar ns 290 met 8pk mariner 4takt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Boten
6.4K

Antwoorden (2)

Indien jij zo 80 kg weegt en je passagier zo 50kg en de bodem van je rubber boot is er geschikt voor !! (Hard en sterk ) dan komt de boot in plannee ! Dus hij komt uit het water en valt weer terug enz . Ik schat zo km of 25 . Maar heb je een te slappe bodem gaat je dat niet lukken . Mogelijk met een persoon zelf wat naar voren zitten evt met verlengen gashandel of stuur op bankje zou de boot goed hard opgepompt ook in plannee kunnen geraken . Om hard te kunnen varen moet bodem en vorm daarvoor geschikt zijn . Is de maximale pk voor die boot niet zo 5pk .? Zo ja dan wordt de boot bij vol gas onrustig . Ps de snelheid gaat snel boven het maximale zonder vaar bewijs test dit op ruim water zonder dat je schade veroorzaken kan . Pas op geen vaarbewijs een dikke prent .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben 55kg en heb een harde houten planken en daaronder een v-vorm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De maximale pk is 10
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan gaat hij als een raket ik schat nog hoger dan 25 km 4 takt is in aanvang wat rustiger (gretig) maar pas op je golf slag , doe het waar het mag en ja wat al gezegd bij snel varen vaar bewijs verplicht . Ze zullen het niet als A prioriteit zien maar vaar jij snel en jij hindert mensen , vogels , en je golf slag beschadigt de kant dan ben je een klant voor waterpolitie .
Te verwachten is dat deze combinatie van boot en motor sneller kan varen dan 20 km/u, aantal persoen en of belasting spelen geen rol, en daarmee dus vaarbewijsplichtig is en geregistreerd dient te worden bij de RDW.