Is een 40 pk Yamaha buitenboordmotor handstarter om te bouwen naar elektrische start?

Motor is 2 takt autolube uit 2002.

Is dit om te bouwen? Startmotor erop?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Boten
3.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat moet over het algemeen mogelijk zijn. De (Yamaha) daeler kan de kap er af halen en een electrische starter plaatsen. Deze zal u ook kunnen informeren wat de kosten hiervan zijn. Zie hier de adressen:
http://www.yamaha-motor.eu/nl/dealer-locator/index.aspx#cc=NL&searchIndex=0&qs=Amsterdam&prod=MARM&filters=oe&gmap=true&search=true

Antwoorden (1)

De 40 pk is ook geleverd met een startmotor. Als jouw motor met een handstarter is geleverd is het vliegwiel niet geschikt voor een startmotor omdat er geen starterkrans op zit. Wil je dus een startmotor monteren zal je ook het vliegwiel moeten vervangen. Voor de 40 heb ik geen prijs voor een ombouwkit kunnen vinden, die zijn er wel voor een aantal kleinere modellen. De prijzen voor losse onderdelen zijn niet mals, ik heb wat prijzen opgezocht. Een geschikt vliegwiel komt op 1370 euro, de startmotor is 600 euro. Het startrelais heb ik niet opgezocht maar reken daarvoor op rond de 100 euro. Als je de motor graag wil voorzien van een e.starter kan je misschien het beste wat rondbellen naar diverse BBM winkels en vragen of ze iets gebruikt hebben liggen