De White Star Line is de rederij van de Titanic.
Zij hebben dus de Titanic ontworpen en gemaakt, hierdoor zijn ze erg beroemd mee geworden omdat de Titanic verging.

Dus de White Star Line maakt cruiseschepen, als antwoord op je vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze rederij is gelukkig failliet want ze lieten hun schepen zinken. Het had zo een slechte reputatie dat er nog geen zeepmerk is met die naam. Bekende grote schepen die vergingen zijn de Titanic en de Cunard. Er wordt gefluisterd dat de Titanic verwisseld was voor een zusterschip dat niet goed gebouwd was en altijd pech had maar op zee gehouden werd. In ieder geval is de Titanic op een hele stomme manier vergaan tijdens de eerste reis. Het is heel bekend dat die tegen een ijsberg voer en bijna spreekwoordelijk. Je kunt het vroegere hoofdkantoor, hun schepen en memorabilia zien op Google Afbeeldingen: http://images.google.com/search?hl=en&btnG=Search+Images&q=White%20Star%20Line&biw=840&bih=458&tbm=isch
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Cunard is/was geen schip, maar een scheepvaartmaatschappij. Het enige grote schip van Cunard Line dat gezonken is, was de Lusitania (35.000 brt) in 1915 en dat kwam doordat het schip in de Ierse Zee door een Duitse torpedo getroffen werd. De Titanic is overigens nooit verwisseld met een ander schip. Wel waren er 2 zusterschepen, de Olympic en de Britannic. Alle 3 de schepen waren vierpijpers. De eerste heeft tot 1935 als passagiersschip gevaren, de tweede is in 1916 als hospitaalschip in de Egeïsche Zee op een mijn gelopen en vergaan. De Olympic heeft in de Eerste Wereldoorlog overigens ook als troepentransporter gevaren, maar deze is de oorlog zonder kleerscheuren doorgekomen.
De White Star Line doet niets meer, want die bestaat niet meer. Het was een Engelse rederij, die oa de welbekende Titanic in de vaart bracht. Het schip kwam in 1912 in botsing met een ijsberg en zonk.

De grote concurrent van de White Star Line was de Cunard Line. Beide maatschappijen exploiteerden grote luxueuze passagiersschepen op de route Southampton/New York. Toen beide rederijen in 1933 in financiële problemen kwamen, wilde de Britse regering steun bieden, onder voorwaarde dat beide maatschappijen zouden fuseren. De maatschappijen gingen samen verder onder de naam Cunard/White Star Line. Eind jaren '50 kreeg Cunard echter alle aandelen in handen, en de naam Cunard/White Star Line werd terug veranderd in Cunard Line. Vanaf dat moment hield de White Star Line dus op te bestaan.