Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Krijg mijn Yamaha bbmotor niet meer uit de neutraal stand. Weet iemand raad?

Yamaha 4 pk 2 takt 1-100, start niet vanwege startblokkering omdat hij in de vooruit start. Hoe krijg ik de versnelling weer in de neutraal? Gewoon schakelen lukt niet ook niet de combi starttouw en schakelen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Boten
9.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik begrijp uit je verhaal dat je hem juist niet meer IN de neutraal stand krijgt. Niet meer schakelen kan twee oorzaken hebben, het hendel kan vast zitten of het probleem zit in het staartstuk. Om te controleren waar het probleem zit kan je het beste de koppeling tussen hendel en staartstuk losmaken. Deze vind je achter een rubber dop rechts halverwege het staartstuk. Als je deze dop er uit haalt vind je twee metalen stangen die met een klemstuk zijn verbonden. Door de bout een stukje los te draaien hef je deze verbinding op. Als je nu het hendel soepel kan bewegen zit het probleem in het staartstuk, zo niet dan zit het hendel vast. Onder het hendel is een smeernippel gemonteerd, je kan deze doorsmeren met een vetpomp. Als het probleem in de staart zit raad ik je aan daar niet aan te werken als je daar geen ervaring mee hebt maar ga daarmee naar een dealer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding