Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik een polyester boot schoon?

Wij hebben een bootje van 3 bij 1,5 dat vorig jaar in het water heeft gelegen tot oktober. Nu moet hij weer te water, maar is heel vies. Ik wil hem schoonmaken, maar met hoge druk spuit lukt het niet. Nu wel met schuurspons gedaan, maar is volgens mij niet goed voor de polyester. Daaraast is het zwart nu wel verbeterd, maar zie je nog steeds een licht bruine mokka kleurige waas. Hoe krijg ik hem schoon?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Boten
9.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Auto poets schijnt goed te werken, ik doe daar ook de rolluiken en hun ombouwkasten mee, eerder (vroeger) ook al de witte tuinmeubels. Ook blijft alles zo langer schoon door het laagje zeg maar.

Toegevoegd na 2 minuten:
En het eventuele doffe gaat er absoluut mee weg, je krijgt een mooie zijdeglans op je oppervlak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Met een hoge concentratie dasty, dit goedje kan je kopen bij de wibra, gele goedje gebruik ik ook voor de bootjes en waterfietsen en het helpt prefect bij mij
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
staalsponsjes en geduld
ik heb er 1 1/2 dag overgedaan maar het resultaat is er
of je moet er veel geld voor overhebben
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Starbrite heeft diverse producten voor het reinigen van polyester boten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Commandant poets middel..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met

Epifanes Seapower Cleaner and Wax
Cleaner en was in één

"Het populairste product uit het assortiment. Het is een "one-step" reiniger en was op basis van zuivere Carnaubawas. De unieke combinatie is eenvoudig aan te brengen en biedt een optimale bescherming gedurende meerdere maanden. Verwijdert alle verontreiniging en beschermt in één en dezelfde behandeling en laat een langdurige hoogglans achter"

Na het schoon maken zou ik de boot 1x in de jaar in de was zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding