Hoe maak ik de carburateur schoon van mijn 5pk yamaha buitenboordmotor ?

Hoe maak ik deze schoon ?

Dit is toch de carburateur ?

http://i43.tinypic.com/2rfa7o0.jpg

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Boten
7.6K

Antwoorden (1)

Ja dat is de carburateur die je hebt omcirkeld.

In de benzinetoevoer van de carburateur zit boven de vlotterkamer soms een zeefje. Dat kan vervuild zijn.

Wat je kunt doen is de hoofdsproeier schoonmaken. Cq. controleren of die niet is vervuild.

Je kunt de deksel van de vlotterkamer demonteren en kijken of geen vervuiling zit tussen de vlotternaald en de opening waar de benzine naar binnen komt. Zo ja dan krijgt de motor te veel benzine en verzuipt hij.

Ook hun je bekijken of de vlinderkleppen van luchttoevoer en choke soepel draaien.