wat is casco? (scheepswerf)

kijk ik heb een spreekbeurt op donderdag namiddag. over de scheepswerf. wij moesten dat in groepen doen. en ik moet alles uitleggen. dus ik wil snel een antwoord. a.u.b.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Boten
2.8K

Het beste antwoord

Casco houd in dat ze een gedeelte van het schip bouwen, in dit geval de romp, er zit verder niets in, geen waterleidingen, elektrische leidingen, geen afgetimmerde ruimtes, geen dek, geen motor, geen glas enz. Alleen de onderzijde van de boot, de romp.

Toegevoegd na 2 minuten:
De afwerking van het schip, dus alle voorzieningen worden door een ander bedrijf gedaan, of meerdere bedrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een casco is een object zonder inhoud , kort gezegd
Als een zeeschip word gebouwd op een scheepswerf word dat doorgaans gedaan in secties ,voorbeeld : je moet dat zien als een gesneden brood ( lees casco)dat bestaat uit 20 boterhammen(lees secties) als je deze boterhammen (secties)aan elkaar zou maken (als dat zou kunnen ) dan heb je een heel brood (lees casco) deze secties zijn op tekening pasklaar van 1 tot 20 op volgorde worden ze aan elkaar gelast , maar ook het staleen binnen wer is ook pasklaar op elkaar afgesteld , zo'n schip word gebouwd op een aflopende helling op blokken , door vet op de helling te smeren zal het schip te water glijden , het schip staat dan nog op blokken door een systeem worden de blokken in 1 keer er onderuit
getrokken , en het schip glijd door zijn gewicht het water in op dat vet , dan zeggen we het casco ligt in het water ,
meestal worden zware delen zoals motoren tijdens de bouw van het schip gelijk al geplaatst maar niet aangesloten of in gebruik gesteld , daarna word meestal zo'n schip versleept naar een afbouw kade , om de inhoud erin te bouwen
denk aan betimmering navigatie apparatuur machines ankers lieren enz enz , daar kan je wel een telefoon boek over volschrijven ,voorbeeld; foto 1 komen casco's uit china op ponton aan in rotterdan , foto 2 is een van deze casco's afgebouwd als een volwaardige binnenvaart tanker
kijk op de site hieronder

Toegevoegd na 3 minuten:
het onderste schip op de bovenste foto is dezelfde als op de foto daaronder , zie je de overeenkomsten ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De casco is alleen de buitenkant van het schip. De basis zeg maar