Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe haal ik de begrenzing van een 10 pk Mercury buitenboordmotor af?

Ik heb een 10 pk mercury type viking uit 2001 en las dat het dezelfde motoren zijn als de 15 pk. Het enige verschil is dat de 10 pk is begrensd om bepaalde regulaties in sommige landen te omzeilen. Mijn nieuwe boot komt met 2 man erin net niet in plané en dit leek mij misschien een goedkopere oplossing dan een nieuwe 15 pk kopen. Is het bij deze versie een andere carburateur? andere sproeier? andere prop.? of misschien iets totaal anders?

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog even extra info die misschien handig is te weten, er staat 10 op de kap niet 9.9 zoals je bij de andere types ziet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Boten
6.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op deze motor zit geen begrenzing. Je zal vast zitten aan een andere carburateur. Kosten lopen dan al snel op tot een paar honderd euro. Het plaatsen is weinig werk, een half uurtje maar het materiaal is (veel te) duur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, bedankt voor je antwoord. Ik heb inmiddels een carburateur gevonden voor ongeveer 160 euro. Ik twijfel nog of ik 'm aan ga schaffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
160 voor een goede carburateur is zeker niet teveel. Als je besluit deze te kopen dan moet je niet vergeten een nieuwe pakking te kopen. Carburateur zal na het plaatsen even moeten worden afgeregeld. Niet al teveel werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt en het is het beste antwoord, als enige antwoord:P

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding