Hebben boten een langere remweg als er ijs in het water ligt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Boten

Het beste antwoord

Nee korter, want de moleculen van het water zitten dichter op elkaar door de koude en daardoor is de weerstand groter om er door te komen, dus de remweg korter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Boten hebben geen remweg.
Er zit ook geen rem op een boot.

Wat ze kunnen doen is de schroefaandrijving de andere kant op laten draaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
technisch gezien een goed antwoord,
maar met remweg word waarschijnlijk bedoeld de afstand die de boot nodig heeft om volledig tot stilstand te komen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van mij een plus
Nee, de remweg is ffies korter zelfs vanwege de extra weerstand van het ijs.

ga ik er even vanuit dat je met je boot door het ijs kan varen,de meeste boten vinden dat geen pretje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er heel veel ijs ligt is de remweg van de boot gelijk aan 0.