Ik ben van plan deze boot te kopen maar waar moet ik naarkijken ?

Omdat hij erg goedkoop is vraag ik me af of alles wel goed is verder heb ik niet veel verstand van boten dus waar moet ik naar kijken als ik deze wil kopen ?

Toegevoegd na 54 seconden:
[IMG]http://i55.tinypic.com/25a22wo.jpg[/IMG]

Toegevoegd na 1 minuut:
http://tinypic.com/r/25a22wo/7
Lukte niet echt met plaatje invoegen dus zo maar.

Toegevoegd na 9 minuten:
Oja , het gaat alleen om de boot zelf en niet om motor en trailer. Ik dacht zelf kijken of het stuur wel werkt en de gashendel. Alleen hoe check je dit ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Boten

Antwoorden (4)

Je geeft ons slechts een plaatje waar wij niet veel uit op kunnen maken, het ziet er uit als een leuk bootje :).
Van de boot is de motor waarschijnlijk het belangrijkste onderdeel. Hier zou ik dus kritisch over zijn:
Vraag naar het bouwjaar, en kijk naar de staat van de motor. Beschadigingen, misschien een beetje verroest.

Verder kan je er meestal vanuit gaan dat als iets te mooi is om waar te zijn, dit meestal ook zo is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik jou was zou ik erop letten of de boot lek is geweest en plakkers heeft, aangezien het een opblaasboot is. Verder zou ik willen weten of hij lang in het water heeft gelegen en van welk materiaal hij is gemaakt. Het rubber van een boot die lang in het water ligt, kan door aanwezige benzineresten in het water (van de haven bijvoorbeeld) verharden en minder elastisch worden, wat niet goed schijnt te zijn. En waarom vind je de motor niet van belang? Koop je die niet? Een motor is ontzettend duur dus je moet wel weten wat je koopt. Ik heb zelf een boot van neopreen die wel geschikt is om in het water te laten liggen. En verder: let erop of de vlonders niet kapot zijn. Over de besturingsinstallatie kan ik je niet adviseren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het stuur en de gashendel werken samen met de motor dus die kun je nooit controleren of die goed werken.
Wel kan je zien of er speling in het stuur zit op en neer dus niet draaiend. Let er wel op dat de gaskabels passen bij de eventuele motor die jij hebt. Want los kopen is prijzig

Verder of er reparaties aan zijn geweest, Dat ze er zijn geweest is niet erg, als je maar ziet dat de reparatie goed erop zit en rondom vast.

Kijk of er diepere krassen in het rubber zitten van te hard aanmeren, deze plekken maken het rubber zwak op die plek

Verder weet ik niet wat ze er voor vragen, maar als het weinig is kan je er niet snel een buil aan vallen lijkt me.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hier is alles in orde mee