waarom draait een vuurtoren 360 graden?

Soms komt het wel eens voor dat het licht ook richting de huizen schijnt, waarom? Want eigenlijk hoeft het licht toch alleen over de zee te schijnen ...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Boten
1.6K

Antwoorden (1)

Dat is niet altijd zo. Meestal schijnt de vuurtoren over de huizen heen en heeft niemand er last van.
Maar als het licht overlast geeft landinwaarts, dan wordt het licht vaak afgeschermd. Zo ook in Scheveningen. Zoals je in de link kunt zien is er destijds een actiegroep opgericht om het licht weer over land te laten schijnen. Ik weet niet hoe dat is afgelopen...