Is langdurig parkeren in een parkeergarage strafbaar?

Bij ons is een parkeergarage waar je voor maximaal 9 euro kan parkeren. Ook een verloren kaart kost 9 euro.

Als ik nu mijn auto / motor daar voor 3 maanden stal, en gewoon bij het uitrijden die 9 euro betaal, pleeg ik dan een strafbaar feit? Ik betaal er immers wel voor...

Toegevoegd na 8 minuten:
In navolging van een reactie:

De betreffende parkeergarage wordt ook gedeeld met bewoners. Als mijn auto / motor er langer geparkeerd staat zou dat niet gelijk opvallen. En ze zouden best kunnen waarschuwen maar wat daarna?

Hebben ze wel het recht om de auto weg te slepen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
3.9K

Antwoorden (4)

Das een goeie misschien kun je beter bij het gemeeentehuis gaan vragen of bij die parkeer garage
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal mag je bij zulke parkeergarages maximaal 24u blijven staan. Ze zullen de auto's die langer blijven staan denk ik eerst een waarschuwing geven, wordt daar geen gehoor aan gegeven, dan wordt de auto weggesleept..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De betreffende parkeergarage wordt ook gedeeld met bewoners. Als mijn auto / motor er langer geparkeerd staat zou dat niet gelijk opvallen. En ze zouden best kunnen waarschuwen maar wat daarna? Hebben ze wel het recht om de auto weg te slepen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh als het ook voor bewoners is, neem ik aan dat je daar je wagen/motor er kan laten staan zolang jij daar woont (en dat aan kan tonen).. Tenminste, dat als er verder niets in het regelement over staat, of op een bord staat..
Zeker weten doe ik het natuurlijk niet, ben helaas geen expert op dat gebied.. ;)
Ik laat me wel op de hoogte houden over deze vraag, ben erg benieuwd..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom - mensen?
Als het niet op een bord beschreven staat (maximale parkeerduur) dan mag je er gewoon een aantal dagen staan hoor, dan heeft niemand een poot om op te staan. Vooral niet omdat bewoners er ook langer kunnen parkeren. Voor hetzelfde geld zou je een gast van een van de bewonders zijn of zo, of heeft een bewoner een andere auto geleend, ik noem maar wat. Ik denk dat er geen haan naar zal kraaien. (Tenzij er maar een handjevol mensen woont)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beheerder van een parkeergarage kan aan de hand
van het controleren van het kenteken van een motorvoertuig zien of deze in tijdsoverschrijding of van 1 van de bewoners is.

Bij ruimtegebrek zullen de bewoners het eerste klagen over de aanwezigheid van een vreemd( in hun ogen mogelijk gestolen) motorvoertuig

Na een waarschuwing kan de auto een wielklem krijgen
of weggesleept worden. De opslagkosten zijn niet gering.
(tenzij er een bord staat parkeren 9 euro per 3 maanden)

Strafbaar zal het niet zijn wat u wilt doen, maar juist is het niet. Maar u aanvaard de consequentie,s die daar uit voortvloeien. (in feite is het diefstal)

Nogmaals, een boete, administratie, sleep en opslagkosten zijn niet gering, en uw verrader slaapt niet.

Stel dat ze u aanslaan voor 3 maanden a 9 euro per dag.
Is dat de tegenwaarde van de auto?
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook niet gezegd dat ik het daadwerkelijk wil gaan doen. Dat het niet helemaal netjes is begrijp ik ook. Ik denk meer hardop in dit geval en ik vraag me dan ook oprecht af of men een poot heeft om op te staan. Ik vraag me af of de toegangspassen van de bewoners gekoppeld zijn aan een kenteken. Ik vraag me dan ook af of ze er zicht op hebben welke auto's van de bewoners zijn. Wat bedoeld u met "en uw verrader slaapt niet"?