Is langdurig parkeren in een parkeergarage strafbaar?

Bij ons is een parkeergarage waar je voor maximaal 9 euro kan parkeren. Ook een verloren kaart kost 9 euro.

Als ik nu mijn auto / motor daar voor 3 maanden stal, en gewoon bij het uitrijden die 9 euro betaal, pleeg ik dan een strafbaar feit? Ik betaal er immers wel voor...

Toegevoegd na 8 minuten:
In navolging van een reactie:

De betreffende parkeergarage wordt ook gedeeld met bewoners. Als mijn auto / motor er langer geparkeerd staat zou dat niet gelijk opvallen. En ze zouden best kunnen waarschuwen maar wat daarna?

Hebben ze wel het recht om de auto weg te slepen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Das een goeie misschien kun je beter bij het gemeeentehuis gaan vragen of bij die parkeer garage

Meestal mag je bij zulke parkeergarages maximaal 24u blijven staan. Ze zullen de auto's die langer blijven staan denk ik eerst een waarschuwing geven, wordt daar geen gehoor aan gegeven, dan wordt de auto weggesleept..

Als het niet op een bord beschreven staat (maximale parkeerduur) dan mag je er gewoon een aantal dagen staan hoor, dan heeft niemand een poot om op te staan. Vooral niet omdat bewoners er ook langer kunnen parkeren. Voor hetzelfde geld zou je een gast van een van de bewonders zijn of zo, of heeft een bewoner een andere auto geleend, ik noem maar wat. Ik denk dat er geen haan naar zal kraaien. (Tenzij er maar een handjevol mensen woont)

Een beheerder van een parkeergarage kan aan de hand van het controleren van het kenteken van een motorvoertuig zien of deze in tijdsoverschrijding of van 1 van de bewoners is. Bij ruimtegebrek zullen de bewoners het eerste klagen over de aanwezigheid van een vreemd( in hun ogen mogelijk gestolen) motorvoertuig Na een waarschuwing kan de auto een wielklem krijgen of weggesleept worden. De opslagkosten zijn niet gering. (tenzij er een bord staat parkeren 9 euro per 3 maanden) Strafbaar zal het niet zijn wat u wilt doen, maar juist is het niet. Maar u aanvaard de consequentie,s die daar uit voortvloeien. (in feite is het diefstal) Nogmaals, een boete, administratie, sleep en opslagkosten zijn niet gering, en uw verrader slaapt niet. Stel dat ze u aanslaan voor 3 maanden a 9 euro per dag. Is dat de tegenwaarde van de auto?

Bronnen:
Ervaring.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100