Wat kan het zijn, dat ik in mijn auto een benzinelucht ruikt als mijn motor dreigt at te slaan?

Ik heb momenteel een oud wagentje, ik ben me al aan het orienteren voor een nieuwe. Mijn vraag is wat dit kan zijn. Vooral bij vochtig weer dreigt mijn motor af te slaan (en slaat ook af). Motor loopt direct na het starten niet stationair en slaat af of slaat bijna af en als dit gebeurd ruik ik een benzinelucht in de wagen zelf (ruikt naar uitlaatgassen). Ook zie ik bij mijn uitlaat donker roet. Als ik dan een stukje rij en de motor goed warm is heb ik nergens geen probleem mee en draait de motor ook mooi stationair. Ik weet het, een wagentje van 16 jaar oud dat aan het roesten is moet vervangen, maar ik ikzelf kan nu eenmaal heel moeilijk dingen wegdoen, waarvan ik denk dat het einde nog niet nabij is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
3.7K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is vocht op het hoogspanningssysteem de oorzaak van alle ellende. Als de motor warm is heb je daar geen/minder last van. Bij een koude motor kan het zijn dat niet alle cilinders 'meedoen', wat resulteert in benzine- en of kwalijk riekende uitlaatdampen. Spuit de hoogspanningskabels (als de motor warm is), eens in met een antivochtmiddel...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

dat zijn benzinedampen, misschien moet je de roostertjes in de auto dichtdoen en gewoon je raam n stukje open doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan staat waaarschijnlijk de ontsteking niet goed afgesteld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Verzuip' je de motor misschien bij het opstarten? Als dat gebeurt ruik je namelijk een benzinelucht in de auto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk eerlijk gezegd dat je koppakking lekt ,aangezien die rookpluimen uit je uitlaat komen .
de verbranding van de brandstof is dus niet ideaal en ga je op een gegeven moment ruiken .
en het geeft ook aan waarom hij niet lekker start/loopt.