Mag je sticker op auto als reclame gebruiken?

De autoSticker, is er een bepaalde grens dat het mag om reclame te maken? Of heeft de staat daar niets mee te bemoeien?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
2.3K
Ritsuka
9 jaar geleden
volgens mij mag je alles op je auto plakken, zolang het maar niet kwetsend is, en/of de verkeersveiligheid negatief beinvloed (niet goed zicht door de ruiten, of afleidende sticker met bijvoorbeeld een blote dame)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook mag je geen meetbaar onjuiste reclame maken zoals dat op TV ook niet mag.

Het beste antwoord

Ja dat mag je helemaal zelf weten hoe groot je je naam of reclame op je auto zet,
elk bedrijf zet ze naam zo groot mogelijk op hun bedrijfswagens en daar is echt geen vergunning of toestemming voor nodig. met de zogenaamde magneet platen ligt dit iets anders i.v.m. veiligheid.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je mag reclame maken op een auto wat je wil zolang het maar niet in strijd is met de reclame code commissie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Voorzover ik weet toetst de Reclame Code Commissie pas na een of meer klachten over een reclame of die reclame voldoet aan de regels en maatschappelijke normen. Het is dus niet mogelijk van tevoren te bepalen of een voorgenomen reclame "in strijd is met de reclame code commissie".
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dat dacht ik ook. Maar dat maakt mijn antwoord toch niet onjuist? Of was het alleen maar een toevoeging?
Antoni
9 jaar geleden
Het was ter verduidelijking. Uit je antwoord leek het mogelijk van tevoren na te gaan of de reclame wordt geaccepteerd door de Reclame Code Commissie. Dat is dus niet zo: of de Reclame Code Commissie de reclame accepteert, merk je pas ná het maken van de reclame.