Staat de ANWB slecht aangeschreven qua rijopleiding?

Ik stelde laatst een vragen over het doen van theorie voordat je met praktijklessen begint voor je rijbewijs.

Toen liet ik vallen dat ik mogelijk via de ANWB dit wou doen. Toen werd er gezegd dat ik dit niet moest doen.

Staat de ANWB slecht aangeschreven qua rijopleiding of zijn er andere redenen waarom dit werd gezegd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.2K
Kimath
13 jaar geleden
Hier staan een aantal antwoorden op je vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/bevalt-anwb-versnelde-rijopleiding.4901
Dit gaat wel over de versnelde opleiding, dus niet helemaal wat je bedoelt.

Het beste antwoord

Ik heb jaren op een verkeersschool gewerkt.
En in die tijd als as er vanuit de branche regelmatig juridische gevechten over de slagingspercentages die de ANWB genereerde.
Die was tientallen procenten hoger dan de werkelijkheid.
Wel meld ik dat dit om de snelcursussen ging en niet de cursussen in normaal tempo

Een anwb verkeersschool is een verkeersschool die in opdracht rijdt. De school is dus zo goed als de school zelf met zijn eigen auto's.
Kijk dus bij het CBR ook naar de percentages van de verkeersschool die in opdracht werkt voor de ANWB.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik heb het via de anwb gedaan en ben er super blij en tevreden over.
Ook mijn man heeft het via de anwb gedaan en is ook super tevreden.
Weinig lessen en in 1 x geslaagd.
Ik zeg..................DOEN!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor, die staat zeker niet slecht aangeschreven. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die slechte ervaringen hebben met anwb, maar wat ik weet is dat de meesten zeer tevreden zijn!
Ik zou anwb ook zeker aanraden, maar dat is mijn mening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een goede rij instructeur gehad, maar ik had niet bij de ANWB les. Hij zelf moest daar wel les geven. Bij de ANWB betaal je meestal wat meer, maar je hebt de kans dat je die les instructeur ook bij een andere (goedkopere) rij school kan krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ANWB heeft juist een zeer goed naam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hoorik zo links en rechts. Een goede naam dus.
Ik denk dat het ook aan je instructeur ligt. Ik heb ook veel goede dingen gehoord over lessen bij de ANWB. Ik heb zelf rijles gehad in 10 dagen bij een kleine rijschool uit de buurt en mijn instructeur heeft altijd bij de ANWB gewerkt. Ik vond mijn rijles super en ben ook in 1 keer geslaag na ongeveer 35 uur gereden te hebben