Waarom mag ik met de Toyota Prius, een hybride auto, geen caravan trekken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
3K

Het beste antwoord

Als jij het wil dan mag het best. Er staat nergens geschreven dat het niet mag.
Alleen het advies is om dit niet te doen omdat deze auto, net als andere hybride's, het vermogen mist om een dergelijke klus te klaren. Daarnaast leg je een te grote belasting op de techniek waardoor de kans groot is dat er aan bv de electromotor, accu's, grote schade ontstaat.

Qua constructie van het chassis en carrosserie is er weinig op aan te merken (los van het feit dat ze relatief licht gebouwd zijn). Dus als je de handel aan techniek zou vervangen voor een (volwaardige) brandstof motor kun je gewoon een sleurhut trekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat de constructie daar niet op is berekend. Dat is ook niet nodig, want hybride auto's worden gebouwd op zuinigheid, niet op trekkracht.

Toegevoegd na 11 minuten:
zie ook hier:
http://www.autoweek.nl/vraagantwoord.php?id=3550