Mag je in een auto met schakelbak rijden als je in een automaat geslaagd bent?

Ik wil mijn rijbewijs halen in een automaat, maar mag ik
dan ook rijden in een schakelbak met mijn rijbewijs (die ik
met een automaat gehaald heb?).

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, als je examen hebt gedaan in een automaat mag je niet in een schakel auto rijden Toegevoegd na 1 minuut: Mag ik met mijn rijbewijs B automaat ook in een schakel-auto rijden?? Nee dit mag niet. Als je alsnog je rijbewijs B schakel-auto wilt hebben, dan moet je opnieuw examen afleggen bij het CBR.

Bronnen:
http://www.rijbewijsgigant.nl/index.php/nl...

Nee. (Maar niemand die d'r op let...)

Nee Je mag wel in een automaat rijden als je in een auto met handschakelbak hebt gelest/afgereden!

Nee, helaas..... Als je toch in een handgeschakelde auto gaat rijden en je veroorzaakt een ongeluk ben je goed zuur, want dan ben je niet verzekerd.

Nee dat mag niet.. Maar waarom zou je in een automaat willen lessen??

nee dat mag niet en ja dat is simpel te controleren als er een beetje op je rijbewijs wordt gekeken.

Nee, je mag wel met automaat rijbewijs in een handgeschakelde auto rijden. Daarom staat het ook op je rijbewijs vermeld. Het is wel zo dat je na, ik meen 5 jaar met automaatrijbewijs hebt gereden ruime rij ervaring hebt opgedaan en dan mag het wel. Toegevoegd na 1 minuut: Sorry, ik zie dat ik het net heb omgedraaid. Handgeschakeld rijbewijs mag wel met automaat rijden bedoel ik.

Als je rijbewijs gehaald hebt op automaat, mag je het eerste jaar alleen automaat rijden en na een jaar mag je overgaan op schakel

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100