Waarom moet je nu opeens voor het oppompen van de banden betalen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

Dat je moet betalen voor het meten en corrigeren van de bandenspanning is iets dat steeds meer voorkomt. In mijn omgeving is het al meerdere jaren gebruikelijk dat je moet betalen, meestal 50 cent.

De reden is dat er teveel vandalisme gebeurde toen het nog gratis was.

Die draagbare dingen, die je van de oppomp-houder kon oppakken, naar je wiel kon dragen, en daar kon gebruiken om met een kort slangetje je bandenspanning te meten en te corrigeren, werden gestolen. Soms werd ermee gesmeten.

De vastzittende slangen werden gebruikt om spullen schoon te spuiten of schoon te blazen, of ze werden gebruikt om elkaar in het gezicht te blazen.

Die 50 cent weerhoudt vandalen van het uitvoeren van hun "grapjes".

Het is jammer voor de goedwillenden die gewoon hun bandenspanning op peil willen houden, maar vanuit het oogpunt van de pomphouder is dit een heel begrijpelijke maatregel.

Cryofiel
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom dan niet een muntje (of sleuteltje of zo) halen bij de pomphouder? ;-)
Leuk smoes maar denk dat ze ook nogal wat geld binnen halen zo...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat te denken van het onderhoud, de energie ??
moet de pomphouder dat betalen ?, lijkt me niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus, vroeger kregen werknemers van de Baronie Chocoladefabriek vaak gratis doosjes chocolade. Toen één van de directeuren het zat was dat de straat bezaaid was met weggegooide chocolade liet hij de mensen fl.0,05 betalen. Nog zeer zeldzaam iets op straat gevonden. @Moordigger, er zijn pomphouders geweest die dat geprobeerd hebben. Zonder statiegeld worden er weinig muntjes en sleuteltjes teruggebracht. Instappen en wegwezen.
Voor iemand die autorijden kan bekostigen mag 50eurocent toch geen probleem zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@HappyBram, Deed ie vroeger ook.
@JoanDArc, Muntjes hoeven niet terug gebracht te worden. :)
Maar ze weten wel als en wie er iemand mee aan de slag gaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik moest een soort sleuteltje terugbrengen.
Doordat het gratis was, liepen de kosten soms de spuigaten uit, door de manier waarop er gebruik van werd gemaakt.