Mijn autoruit kraakt heel erg. Wat is er aan de hand? En kan hij barsten?

Sinds een half jaar heb ik een nieuwe voorruit in mijn auto. De ruit heeft geen schade. Nu het zo koud is, maakt de ruit erg veel geluid bij het rijden, gekraak en getik, net of ik met kapotte speakers rijd. Is er iets verkeerd gemonteerd of mankeert er iets aan mijn ruit, en loop ik risico dat hij 'er uit knalt'? Het is een loei van een voorruit met ingebouwde verwarming (Ford Galaxy).

Toegevoegd na 8 minuten:
En natuurlijk ga ik morgen de vriendjes van Carglass bellen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
6.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zij (Carglass) adverteren toch wel op deze site, hoop ik?

Het beste antwoord

De voorruitverwarming aan en buiten de vrieskou met snijdende wind, dan hoor je je ruit werken als deze een klein beetje onder spanning gemonteerd is.
Dat zal waarschijnlijk hier ook het geval zijn.
Je kunt proberen voor garantie te laten repareren. Dan zullen ze de ruit er uit halen en opnieuw terugplaatsen, met de kans dat het weer hetzelfde is.....
jc54
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook met de voorruitverwarming niet aan kraakt en piept hij als een beste.

Andere antwoorden (2)

Kans is groot dat-ie er niet helemaal lekker in ligt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als CarGlass de ruit heeft geplaatst, heb je levenslange garantie. Gewoon even langs bij de vestiging, zou ik zeggen.