Waarom moet je administratiekosten betalen als je contant betaald?

Ik woon tegenwoordig in Belgie. Ik reed laatst in Nederland met de telefoon aan mijn oor. Ik heb een bekeuring gekregen. Ik heb daar verder niks op tegen. Ik ben gewoon betrapt en ik moet gewoon betalen dat hoort nou eenmaal zo. Omdat ik in het buitenland woon moet ik contant betalen bij meneer de agent. (ook prima.. dat hoort nou eenmaal) De bekeuring bedraagt 160 euro + 6 euro administratie kosten. Waarom die 6 euro als ik contant betaal??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Omdat alles nog in het systeem verwerkt moet worden. Ook dat kost geld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De betaling moet allereerst verwerkt worden op het politiebureau. Daarna wordt het geld overgemaakt op de rekening van het CJIB te Leeuwarden. Dit brengt kosten met zich mee. Vandaar dat u ook in het geval van contante betaling de administratiekosten moet betalen.

Dat er uberhaupt normaal is dat er administratiekosten betaald moeten over boetekosten is verder een andere discussie. Wat we daar van vinden maakt niet zoveel uit. Heeft toch geen invloed op het beleid.
AlphaLimaSierra