Ik heb een rooie golf 2 uit 1990 maar de motorkap en dak zijn heel erg licht geworden. hoe kan ik dit verhelpen?

Ik heb hem al met een machine gepoetst met speciaal poets voor rooie auto's en toen was hij ook weer echt mooi rood maar nu, 4 week later, begint hij weer ''wit'' te worden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Door inwerking van zonlicht (UV) gedurende 20 jaar gaat je lak op den duur lichter van kleur worden. Met name je dak en motorkap worden het meest aan zonlicht blootgesteld. Met een 'rode' poetsmiddel kan je je auto even op-pimpen maar dat geeft geen resultaat op de lange duur. Het alleen spuiten van je motorkap en dak zal ook niet het gewenste resultaat geven omdat de nieuwe laklaag een diepere kleur heeft en uiteindelijk qua kleur afwijkt van de rest van je auto. Het mooiste resultaat kun je uiteindelijk verkrijgen door heel je auto te laten spuiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hoi Actros8x8v8,

De lak van je golf is verkrijt, door het zonlicht.
Zoals je zelf al zegt word hij na poetsen weer "wit"

Het enigste wat je kunt doen is het laten spuiten, maar dan zal je dak en motorkap er wel uit springen, omdat de rest van de auto ook in de loop der jaren verkrijt is (maar in mindere mate)
In je deursponningen e.d kun je zien hoe de kleur 20 jaar geleden was, want daar komt geen zonlicht bij.

Groeten Leonard