Wat is dat watergeborrel onder het dasboard???

Onder het dashboard aan de passagierskant hoor je vaak water borrelen. Er is geen lekkage en alle vloeistoffen zijn op niveau. Kan het zijn dat de airco moet worden bijgevuld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
2.3K

Het beste antwoord

HEt kan inderdaad de airco zijn. Dan moet hij bijgevuld worden, of schoongemaakt.

Heb je soms ook een muffe lucht als je de airco net aanzet, dan is hij zeker aan een onderhoudsbeurt toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat er dan lucht in je verwarmingradiator of aico zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat borrelen duid op een defecte thermostaat.Ik heb het zelf ook gehad
Let eens op je temeratuurmeter.Blijft deze op koud staan na een paar km gereden te hebben of gaat de meter naar zijn normale stand?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel auto's hebben achter het dashboard een kachelradiateur zitten. Deze houdt het warm water van de kachel ''vast'' zodat als de motor op temperatuur is en de thermostaat open gaat.

Het koelsysteem van de auto waarop de kachel van de auto ''werkt'' is een gesloten systeem en dus luchtdicht.
Het kan dus zijn dat er ergens een kleine lek in het systeem zit of dat er ooit eens iets vervangen is aan het koelsysteem en hij niet goed onlucht is.

Daardoor ''borrelt'' het onder het dashboard!