Wat kan er met het achterwiel van mijn auto aan de hand zijn?

Toegevoegd na 7 minuten:
Onze Toyota Celica 2.0 GT uit 1987 heeft rondom schijfremmen. Nu maakt hij sinds kort, bij krappe bochten links en bij het nemen van rotondes een licht slijpend geluid bij linker achterwiel.. Ik heb tijdens het rondjes draaien op rotonde ervaren dat als ik daarbij licht op de rem trap dat dan het geluid weg is. Wat zou dit kunnen zijn? Ik heb zelf als even de speling op het wiellager gecontroleerd en dat is echt heel minimaal . Kan het toch zijn dat de remblokken versleten zijn? Ik heb ook als geprobeerd of even fel remmen het geen verhelpt..

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Berucht probleem. Je remklauw zit vermoedelijk vast en moet vervangen worden.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Remcilinder zet vast en remblokken waren verleten. de indicator maakte het geluid