Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Auto maakt opeens hoge toeren terwijl deze stilstaat. wat kan er aan de hand zijn?

Ik rij een Renault Megane, bouwjaar 1998.

Sinds gisteren is dit probleem ontstaan. Samenhangend met dit probleem haperd de auto ook wanneer ik wil rijden.

Wat kan dit zijn?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
39.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

- Er kan geknoeid zijn met de gasklep aanslagschroef.
- Er kan iets mis zijn met je verstuivers.
- Luchtfilter vies.
- Vacuumslangetje voor de map-sensor gescheurd.

Is er gisteren of er vlak voor iets specifieks met de auto gedaan? Net een beurtje gehad? Zelf net olie ververst (zo ja: hoeveel heb je er in gedaan)?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kans is aanwezig dat je problemen hebt met de brandstofpomp.
Ik had dezelfde problemen ook begin dit jaar, bij stil staan voor de stoplichten maakte hij meer toeren, bij rijden "hikte" die af en toe.
Garage heeft me verteld dat het nog niet zo ernstig was, maar dat hij vermoedde dat ik begin volgend jaar aan een nieuwe brandstofpomp toe zou zijn.
Kosten 1000+...
(ik heb eieren voor mijn geld gekozen en mijn auto ingeruild).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is je afstelling zou ff kijken naar je benzine v erbruik nu en daarvoor dan waat je het zeker hij is nu niet meer stadsoinair dat is het probleem
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vraag kun je het beste stellen aan een garage. Die kunnen zo nagaan wat het is door hem "uit te lezen".

Ik heb dat ook een keer gehad en toen bleek de toerentalregelaar kapot te zijn. Daardoor ging 'ie opeens veel toeren maken soms, terwijl ik gewoon in z'n vrij stond en het gaspedaal niet intrapte. Ook kon opeens het toerental terugvallen naar stationair, terwijl ik de versnelling wel had ingeschakeld en gas gaf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Renault Megane heeft drie ernstige gebreken die veelal stuk gaan.
1: Vacuumslang, 2: Brandstofpomp, 3: Elektronische storingen.

De Espace heeft ook deze zelfde storingen.

Toegevoegd na 8 uur:
Zoals u het beschrijft lijkt het mij een gescheurde vacuumslang, of een losgeraakte !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het niet je gaspedaal dat blijft hangen ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding