Kan je een reparatie aan je auto ook afzeggen bij de garage?

Ik heb een afspraak gemaakt bij de garage maar bij nadere inspectie blijkt mijn auto niet kapot. Kan ik dan gewoon de afspraak afzeggen of moet ik de reparatie dan perse laten uitvoeren ook al is hij niet nodig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
3.9K

Antwoorden (4)

Tuurlijk kan je afzeggen. Daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar als het een schadevergoeding door de verzekeringmaatschappij betreft, moet je een deal sluiten met de garage. Je kan dan niet zomaar afzeggen, want de garage heeft de handtekening voor de benodigde reparatie gezet. Je moet naar de garage gaan, en open kaart spelen. En hem een bedrag bieden voor gederfde verdienste. De meeste garagehouders zullen daar wel mee accoord gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon afzeggen als de reparatie niet mee nodig is.
Blij zullen ze er wellicht niet mee zijn, maar moeilijk zullen ze vast niet doen, want dan ga je volgende keer naar een andere garage.

En ze hebben vast liever dat je netjes afzegt, dan dat je helemaal niet op komt dagen met je auto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
natuurlijk kun je afzeggen
en zeker omdat je auto niet kapot is wat moet hij dan in hemelsnaam in de garage gaan doen
je gaat toch ook niet naar de dokter als je niets mankeert?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan altijd wel , maar het beste is het om dit niet op het laatste moment te doen .