Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe veilig is een gratis parkeerplaats voor 1 week?

*Dus geen cameratoezicht
*het gaat in mijn geval om een parkeerterrein in Muiden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmm iemand heeft alle antwoorden -1 gegeven. +1 voor iedereen, bedankt voor de antwoorden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Net zo veilig als je auto waar dan ook op straat parkeren. Het risico dat je auto wordt opengebroken heb je altijd. Om die kans zo klein mogelijk te houden:

- Alle waardevolle spullen eruit. Niet alleen uit het zicht, helemáál eruit.
- Zet je handschoenenvakje open, zodat dieven van buitenaf kunnen zien dat daar niets in zit.
- Haal de zuignap van je TomTom (als je die hebt) van de ruit en poets even zodat er geen afdruk te zien is.
- Als je een hatchback hebt, haal dan de hoedenplank weg zodat van buitenaf te zien is dat je kofferbak leeg is.
- Hang zo'n kaartje aan je achteruitkijkspiegel waarop staat dat je auto leeg is.

Op deze manier is je auto een veel minder aantrekkelijk doelwit dan een auto waar misschien wél iets van waarde in zou kunnen liggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je geen dure spullen zoals mobiel, mp4 whatever in het zicht legt en je auto op slot doet dan wel.

Toegevoegd na 12 minuten:
En ramen dichtdoen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het algemeen veilig. Zolang alle dure spullen de auto uit zijn.
Als je je er niet prettig bij voelt, kan je altijd vragen of de buren een oogje in het zijl willen houden.

Toegevoegd na 35 seconden:
Zijl = Zeil
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed afsluiten
Geen dingen in het zicht
niet te veel brandstof er in (tenzij de benzinedop gesloten is)
geen telefoontjes of cd-spelers ( zichtbaar) laten zitten.
In de buurt van een lantaarn zetten,
Goed binnen de parkeerstrepen (om kans op blikschade te verkleinen) parkeren.
Eventueel een speelgoedje laten slingeren. ( Staat erg van " kom zo terug" en/ of werkt misschien op geweten van potentieel inbreker. (Mensen met kleine kinderen laat je met rust)
Meer kun je denk ik niet doen. Ik denk dat het dan ook niet onveiliger is dan gewoon voor je deur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik jou was, zou ik eens met hondenuitlaters en omwonenden van die parkeerplaats gaan praten. Of zelfs even met de politie van Muiden.
Als er regelmatig rottigheid wordt uitgehaald, weten die daar vast vanaf.

Ik heb mijn auto ook een weekje neergezet op een plek, waar hij al vaker overdags gestaan had.
Maar in het weekend komen de 'stappers' erlangs onderweg van de trein naar huis, en wat is er dan leuker, dan een stoeptegel door de ruit te gooien? Vooral, als je in vijf auto's vijf stoeptegels kunt gooien?

Toen ik aangifte ging doen, haalde de politie hun schouders op : je auto dáár neerzetten is er toch om vragen?
Schijnt bijna elk weekend raak te zijn, daar....

Vandaar dus deze raad - had ik die moeite even genomen,
had ik mezelf een hoop gez'**k bespaard - terug van vakantie heb je uiteindelijk wel andere dingen te doen, dan een paar uur bezig te zijn met aangifte doen en auto naar de reparatie brengen....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een autokraak is snel gebeurt. Als je het niet vertrouwt kan ik je deze tip geven:
Haal alles van waarde uit je auto en doe de deur niet op slot (zodat er eventueel geen inbraakschade wordt gemaakt- ze kunnen er zo in) en trek een accupool eraf of de stekker van je bobine zodat ze de auto niet gemakkelijk kunnen stelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding