Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan het zijn als er 1 autoraam het niet meer doet?

Auto is een Renault Megane, het gaat om de linker achter portier.
Als je de bedieningsknop indruk hoor je ook helemaal niets. Ook niet vanuit de knop bij die portier zelf.
Alle andere ramen doen het prima.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
21.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Misschien een kapot schakelaartje, of een draadje dat loszit.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Als je kennis onvoldoende is, moet je naar de garage.

Anders moet je bij de zekeringen eens kijken of er geen defecte tussen zit. Als dat OK is, zal je moeten de bedrading nakijken en dat is geen sinecure. Die draden komen op veel plaatsen, dat moet je allemaal nazien.

Ik doe een gok, baserende op ervaring. Er is een draadje gebroken aan de deur, waar de draad van de deur naar de carrosserie loopt omdat het daar het meest beweegt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Evarist61. Nou doe jij een gok! Ik zou beginnen bij het portier om te controleren of daar spanning is bij de bediening van het raam. Is er spanning dan zal het motortje defect wezen of geen/slecht contact maken. Die lijn zou ik volgen tot aan de schakelaar de zekering en de verbinding tot aan de accu.
Bij één defecte lamp ga je toch ook eerst kijken of het lampje nog heel is?
Het is hoogstwaarschijnlijk het motortje dat je raam omhoog duwt dat defect is. Een nieuwe kost ongeveer 100 euro . Om hem te vervangen zal de binnenpaneel van de deur weg moeten worden gehaald , dit kan veel werk zijn als er bvb airbags in de deur zitten. Lijkt me een klusje voor de garage/ handige gozer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Gdanonym,

Je raammechanisme is kapot ( of het motortje of de kabel) . De enige oplossing is een nieuw/2e hands mechanisme te kopen . Het motortje is hier al op gemonteerd en is niet los leverbaar.

Een nieuwe kun je kopen bij de automaterialenzaak of bij de dealer, maar bij de dealer betaal je wel de hoofdprijs.
Het is makkelijk zelf te vervangen als je een beetje handig bent !

Succes ermee,
Leonard
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schakelaar kapot of slecht contact.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding