Stel: Ik woon in Italie en ik kom terug in Nederland wonen. Hoe werkt het met het mee brengen van mijn italiaanse auto naar Nederland?

Mijn auto in Italie heeft natuurlijk een italiaans kenteken.
Die wil ik graag mee naar Nederland nemen.
Moet ik bijvoorbeeld BMP betalen over de auto om hem in te voeren?
Zijn er nog meer dingen die er bij komen kijken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Fluitje van een cent. Ik heb het meerdere keren gedaan. Je moet wel de voorwaarden goed doorlezen.
De belangrijkste voorwaarde is, dat je gedurende (ik dacht 3 jaar) een tijd Nederland ‘metterwoon’ met hebben verlaten, d.w.z. geen huis hier hebben aangehouden. De procedure is snel en nagenoeg gratis, en daarna moet je auto nog een jaar in eigendom houden. Daarna kun je hem gewoon verkopen. Je moet het alleen doen als de auto erg goed is, want de tweedehands prijzen in NL zijn uiterst laag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ha, die Wiewatwaar;

Als een auto meer dan een half jaar op jouw naam in een ander land op kenteken heeft gestaan kun je die als verhuisboedel zonder BPM meenemen. Daarna moet het nieuwe Nederlandse kenteken ook weer tenminste zes maanden op jouw naam blijven staan, anders moet je alsnog BPM afdragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je moet je auto laten keuren bij de rdw om er een nederlands kenteken op te krijgen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou zeggen klik op de link en daar staat alle info, incl een link naar de belastingdienst voor de afdracht van evt bpm. Dat laatste is erg interessant om te lezen, soms kan een maand later invoeren je een hoop minder afdracht van de bpm opleveren.
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou dit als ik jou was wel even goed uitzoeken, want als Nederlander mag je absoluut niet in een auto met buitenlands kenteken rondrijden in Nederland. Zelfs niet als je de auto even hebt geleend van een buitenlands familielid oid dat bij je op bezoek is. Boete is een BPM-naheffing van duizenden euro's...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb je wel gelijk in sint.
Na 6 maanden moet die land uit toch...